اندازه گیری استرانسیم

اندازه گیری استرانسیم

استراسیم:
استرانسیم فلزی است با نماد Sr و عدد اتمی 38. این عنصر در جدول اتمی پایین تر از کلسیم و بالاتر از باریم بوده و به گروه فلزات قلیایی خاکی تعلق دارد. طبیعتا شباهت زیادی چه از نظر شیمیایی و چه از نظر فیزیکی به دیگر فلزات قلیایی خاکی دارد.

اندازه گیری استرانسیم

کاربرد استرانسیم:
ترکیبات استرانسیم در ساخت محصولات مختلف کاربرد دارند. برای مثال در زمانیکه تلویزیونها با لامپهای کاتدیک کار میکردند بیشترین مصرف استرانسیم بصورت کربنات استرانسیم بود. این نمک به همراه اکسید باریم در لامپ تصویرها استفاده میشد تا افراد را در برابر اشعه تولید شده محافت کند و یا با توجه به رنگ قرمز زیبایی که این عنصر میتواند تولید کند از نمکهای آن در ساخت منور و فشفشه استفاده میشود. استرانسیم برای رشد مرجانهای داخل آکواریومها نیز توصیه شده است.

گرفتگی ممبران:
گرفتگی یا فولینگ ممبران دستگاههای اسمز معکوس RO بخاطر ترکیبات استرانسیم، اتفاقی رایج است. به همین خاطر در زمان طراحی دستگاههای RO یا آب شیرین کن اندازه گیری میزان استرانسیم حتما توصیه می شود. با اینکه میزان استرانسیم ممکن است در حد یک در میلیون ppm باشد با اینحال بر اثر مصرف مکرر آب املاح استرانسیم به تدریج در روی فیلتر دستگاه رسوب میکند و نهایتا موجب انسداد ممبران میشود. مطمئناً اندازه گیری میزان استرانسیم موجود در آب در مرحله طراحی، کمک خواهد کرد از آنتی اسکالانت مناسب برای رفع گرفتگی و افزایش طول عمر ممبران استفاده شود.

اندازه گیری استرانسیم در آزمایشگاه:
 جهت تست و اندازه گیری میزان استرانسیوم در محیطهای مختلف، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی شرکت دانش بنیان آرین فن آزما با مجهز بودن به دستگاههای جذب اتمی، ICP-OES ، ICP-MS ، آمادگی دارد با آزمایش، میزان عنصر استرانسیوم را در آب چاه، آب رودخانه، آب آکواریم، آب ورودی دستگاه RO، خاک، بافت گیاهان و جانوران اندازه گیری و گزارش نماید. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

صفحات مرتبط: اندازه گیری جیوه ، اندازه گیری آرسنیک ، اندازه گیری سرب