انرژی و معاینه فنی

انرژی و معاينه فني موتورخانه

 

انرژی و معاینه فنی

صرفه جویی در مصرف انرژی و معاینه فنی موتورخانه نسبت مستقیمی با هم دارند چراکه بخش اعظم انرژی مصرف شده در ساختمانها (مسکونی، اداری و تجاری) در موتورخانه مصرف میشود. معاینه فنی موتورخانه راهکاری است برای کنترل کیفیت عملکرد موتورخانه و ممانعت از مصرف بیش از اندازه انرژی .

هنگامیکه موتورخانه به طرز صحیحی کار کند مصرف سوخت کاهش می­یابد به معنای دیگر مالک موتورخانه هزینه کمتری بابت انرژی مصرفی خواهد پرداخت. در بازه زمانی یکساله صرفه جویی در هزینه پرداختی بابت سوخت قابل توجه می باشد بگونه ای که انجام معاینه فنی موتورخانه اقتصادی خواهد شد. از سوی دیگر وقتیکه مشعل یک موتورخانه خوب کار نکند احتراق ناقص بوده و بخش قابل توجهی از سوخت بدون استفاده، از دودکش خارج میشود. یعنی عملکرد نامناسب موتورخانه نه تنها موجب مصرف بالای سوخت میشود بلکه موجب انتشار آلاینده به هوا و آلودگی محیط زیست خواهد شد.بنابراین جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی و معاینه فنی در یک راستا قرار دارند.

در سال ۱۳۹۱ استاندارد تشویقی معاینه فنی موتورخانه ISIRI 16000 منتشر شد. در سال ۱۳۹۳ طرحی در شورای اقتصاد تصویب شد که ظرف ۵ سال ۶۰۰هزار موتورخانه (۵۰۰هزار واد مسکونی و ۱۰۰هزار واحد اداری و تجاری) مورد معاینه فنی قرار گیرد. با تصویب این طرح معاینه فنی موتورخانه از طرف سازمانهای دولتی مورد توجه قرار گرفت. متولی طرح مذکور سازمانهای گاز استانی هستند.

شرکت آرین فن آزما با دارا بودن پرسنل آموزش دیده و تجهیزات مناسب در پروژه های صنعتی گوناگونی با هدف کاهش مصرف انرژی از طریق تنظیم مشعل شرکت نموده است. برای نمونه میتوان از صنایع شیشه سازی و تولید سرامیک نام برد که کوره های آنها مجهز به مشعلهای بزرگ و پرقدرتی هستند.شرکت  در سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت جهت انجام معاینه فنی موتورخانه مورد تایید قرار گرفت. با توجه به ایجاد سایت بهسما در سال ۱۳۹۵ شرکت آرین فن آزما در سایت مذکور ثبت نام و خدمات تخصصی خود را در زمینه معاینه فنى موتورخانه ها به همه شهرها و استانهای کشور عرضه نموده است.

برای اطلاع از پارامترهای قابل سنجش دودکش موتورخانه لطفا به صفحه هوا و صوت مراجعه نمایید.

جهت درخواست انجام معاینه فنی موتورخانه لطفاً با ما تماس بگیرید.

انرژی و معاینه فنی