تست آنتی اسکالانت

تست آنتی اسکالانت

تست آنتی اسکالانت

کارایی عالی دستگاههای تصفیه آب اسمز معکوس یا RO باعث شده است این تجهیزات از صنایع گرفته تا منازل مسکونی مورد استفاده قرار گیرند. با اینحال این دستگاهها نسبتاً گران هستند و هزینه بهره برداری قابل ملاحظه ای دارند. مشکل سیستمهای اسمز معکوس یا RO (چه سیستمهای خانگی و چه سیستمهای صنعتی) آن است که نمکهای موجود در آب خام میتوانند بر سطح ممبرانها ایجادرسوب کنند. رسوبات اولیه تاثیرات محسوسی بر عملکرد سیستم تصفیه ندارند اما بتدریج با افزایش ضخامت رسوبات عملکرد سیستم دچار افت شده و  طول عمر مفید ممبرانها کاهش می یابد.

با توجه به آنکه بخش زیادی از هزینه دستگاه RO مربوط به ممبرانهای آن است. مراقبت از ممبرانها و افزایش طول عمر آنها از هزینه های بهره برداری خواهد کاست. به همین منظور توصیه میشود اقدامات زیر با هدف افزایش طول عمر ممبرانها انجام پذیرد:

۱- آب خام قبل از ورود به ممبرانها از یک فیلتر میکرونی بگذرد.این اقدام از طرف سازنده دستگاه RO انجام میشود.

۲- مواد ضد رسوب یا آنتی اسکالانت به آب اضافه شود. این اقدام از سوی مصرف کننده یا بهره بردار دستگاه RO انجام میشود.

تست آنتی اسکالانت

انتخاب آنتی اسکالانت

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد آن است که نمیتوان از هر آنتی اسکالانتی به صرف موجود بودن در بازار استفاده نمود. چرا که متناسب با ویژگی هر آبی، آنتی اسکالانت متناظر با آن وجود دارد. بنابراین اولین گام جهت انتخاب آنتی اسکالانت، آزمایش آب است. نتیجه آزمایش آب مشخص می کند چه نوع آنتی اسکالانتی برای دستگاه RO شما مناسب تر است. بنابراین بدون آزمایش و مشاوره نباید به دنیال خرید آنتی اسکالانت رفت حتی اگر برندهای رایج مانند فلوکن 260، جنسیس، شهبال، یوروویتال، گرین پاور، زیمر باشد.

حال تصور نمایید نتیجه آزمایش آب را در اختیار فروشندگان قرار داده اید و هر یک از آنها یک برند به شما معرفی کرده است. شما کدامیک را باید انتخاب کنید؟ آنکه گرانتر است؟ آنکه ارزانتر است؟ آنکه تولید آلمان است؟ یا آنکه محصول چین است؟ یا شاید باید به یکی از فروشنگان اعتماد کنید.

برای انتخاب برند مناسب مجددا باید از آزمایشگاه کمک بگیریم اما این بار برای تست آنتی اسکالانت. آزمایشگاه میتواند با روشهای علمی و استاندارد به شما اعلام نماید که کدامیک از آنتی اسکالانتها برای آب مورد استفاده شما مناسب تر هستند. بعلاوه آزمایشگاه این توان را دارد که بهترین دز مصرفی آنتی اسکالانت را هم به شما اعلام نماید. به این ترتیب با خیالی آسوده و بدور از هیاهوی فروشندگان، میتوانید آنتی اسکالانت مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

آزمایشگاه استاندارد آرین فن آزما با سالها تجربه در حوزه صنعت آب، علاوه بر آزمایش آنتی اسکالانت ، مجموعه آزمایشهای مرتبط با صنعت آب در حوزه آب آشامیدنی، آب صنعتی، گلخانه هیدروپونیک ، استخر پرورش ماهی، را انجام میدهد. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر یا ارسال نمونه با ما تماس حاصل فرمایید.

صفحه مرتبط: آزمایشهای طراحی آب شیرین کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.