احیای لیتیوم بروماید

احیای لیتیوم بروماید موجود در سیستمهای سرمایشی چیلرهای جذبی لازم است سالانه انجام پذیرد. معمولا به علت گرما و تابش آفتاب، تبخیرهایی رخ می دهد و غلظت لیتیوم بروماید مجددا نیاز به تنظیم شدن دارد. از طرفی موادی که در سالوشن لیتیوم بروماید مورد استفاده قرار می گیرد مانند بازدارنده ها (یا اینهبیتورها ) نظیر لیتیوم مولیبدات و لیتیوم کرومات پس از مدتی در واکنش با دیگر مواد از بین می روند و لازم است مجددا به محلول اضافه شوند. ( به علت خاصیت خورندگی لیتیوم روماید، عدم استفاده از بازدارنده ها در دراز مدت باعث خوردگی کل لوله ها و اتصالات می شود) مجموع این اقدامات موجب احیای لیتیوم بروماید محلول شده و عملکرد سامانه سرمایشی را بهبود میبخشد.

برای انجام این اقدامات لازم است ابتدا از محلول لیتیم بروماید موجود در سامانه سرمایشی نمونه گیری شده و به آزمایشگاه معتبری ارسال شود. آزمایشگاه محلول دریافتی را آنالیز کرده و طی گزارشی، نتایج آنالیز را اعلام می نماید. در این مرحله میتوان مطابق با نتایج حاصل از آزمایش تصمیم گرفت چه موادی و افزودنیهایی و به چه میزان به محلول اضافه شوند. هزینه آزمایش لیتیوم بروماید در برابر هزینه افزودن مواد غیر ضروری به محلول و یا آسیبهای وارده به سیستم سرمایش به علت تنظیم نبودن میزان مواد ضد خوردگی رایج، کاملا ناچیز است.
آزمایشگاه استاندارد آرین فن آزما واقع در بلوار کشاورز با سالهای تجربه در زمینه تست های مرتبط با کیفیت محلول لیتیوم بروماید، آمادگی دارد با دریافت نمونه از شرکتهای پیمانکار تاسیسات ساختمان، مدیران مجتمع های مسکونی و تجاری، شرکتهای سازنده چیلرهای جذبی و سایر کارفرمایان، مطابق با استانداردهای معتبر آنالیز محلول لیتیوم بروماید دریافتی را انجام و گزارش می نماید. لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر یا ارسال نمونه با ما تماس حاصل فرمایید.