آزمایشگاه آنالیز فلزات تهران

آزمایشگاه آنالیز فلزات تهران

در پروژه های اکتشاف معدن و مطالعات ژئوشیمیایی و ارزشکذاری کاتالیستها و کاتالیزورهای ضایعاتی، آنالیز مولتی المنت کاربرد فراوانی دارد. چراکه محقق با کمک آن میتواند بسرعت از مقادیر فلزات و عنصرهای کمیاب در محل مورد بررسی آگاه شود. در این شرایط بهره گیری از دستگاه های ICP بهترین روش است چراکه این دستگاه ها میتوانند در هر اجرا طیف وسیعی از عناصر را با دقت بالا شناسایی و اندازه گیری نمایند. به همین دلیل هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ دقت بر دیگر تجهیزات معمول ارجحیت دارند.

ICP یا طیف سنجی جرمی پلاسما القایی یک روش نسبتا جدید در آزمایشگاههای آنالیز دستگاهی است. این روش همانند روش جذب اتمی یک روش طیف سنجی نوری محسوب میشود با این تفاوت که اساس کار جذب اتمی بر اساس جذب نور است ولی ICP بر اساس نشر نور است.

نکته قابل توجه در ارتباط با روش ICP این است که دقت اندازه گیری آن تا حد یک در میلیارد ppb است، ضمن آنکه اثر مزاحمتهای شیمیایی در آن بسیار ضعیفتر از روشهای دیگر است.

آزمایشگاه آنالیز فلزات تهران

 

در آزمایشگاه آنالیز فلزات آرین فن آزما چه عناصری اندازه گیری میشوند؟

آلومینیوم آرسنیک بر باریم
کادمیوم سریم کبالت کرم
مس جیوه منگنز مولیبدن
نیکل سرب آنتیموان سلنیم
قلع استرانسیم تانتالیم تالیم
وانادیم روی برلیم بیسموت
روبیدیم ژرمانیم زیرکونیم رودیم
رادنیم پالادیم تنگستن ایریدیم
پلاتین طلا سدیم پتاسیم
کلسیم منیزیم فسفر آهن
سزیم گالیم ایندیم لیتیم

وقتی بخواهیم فلزات قلیایی و قلیایی خاکی سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم و یا فسفر را اندازه گیری کنیم و یا در حالتیکه غلظت عناصر بیش از 100 ppb باشد از دستگاه  ICP-OES استفاده می کنیم در غیر این صورت عناصر با دستگاه ICP-Mass اندازه گیری خواهند شد که دقت اندازه گیریشان تا پنج صدم ppb میتواند باشد.

در بخش آنالیز فلزات آزمایشگاه آرین فن آزما هر دو دستگاه  ICP-Mass ، ICP-OES موجودند. مشتریان محترم میتوانند ضمن تماس با آزمایشگاه و دریافت مشاوره، از شرایط ارسال نمونه، خاک کاتالیزور، کاتالیست صنعتی، سرباره ذوب فلزات و ضایعات الکترونیکی مرتبط با کنوانسیون بازل آگاه شوند. نکته: امکان شناسایی فلزات مختلف تشکیل دهنده یک آلیاژ وجود ندارد. در مورد اخیر از ارسال نمونه خودداری فرمایید.

آزمایشگاه آنالیز فلزات تهران