آزمایشهای تصفیه آب خانگی

آزمایشهای تصفیه آب خانگی

هدف از خرید و نصب دستگاههای تصفیه خانگی ( آب شیرین کن ) اعم از رومیزی یا زیرسینکی بهبود کیفیت آب مصرفی می باشد. در میان انواع مختلف روشهای تصفیه، روش اسمز معکوس یا RO از همه پیشرفته تر است. با اینحال نباید دو نکته مورد فراموشی قرار گیرد. اول آنکه کیفیت آب خروجی متاثر از کیفیت آب ورودی به دستگاه است. بنابراین هرچه قدر میزان یک یون یا یک ماده شیمیایی در آب ورودی بالاتر باشد احتمال مشاهده مقادیری از آن یون یا ماده شیمیایی در آب خروجی بیشتر می شود. از سوی دیگر حتی روش پیشرفته اسمز معکوس یا RO نیز نقاط ضعفی دارد. برای مثال گاز سولفید هیدروژن، انواعی از هیدروکربنهای فرار و همچنین برخی سموم کشاورزی میتوانند به آب خروجی از دستگاه RO راه بیابند. با توجه به موارد عنوان شده به متقاضیان استفاده از دستگاه های تصفیه آب توصیه میشود حتماً یک بار با انجام آزمایش از کیفیت آب ورودی به دستگاه خود آگاهی یابند.

آزمایشهای تصفیه آب خانگی

نکته دوم آنکه برخلاف اشتباه رایج، میزان هدایت الکتریکی EC شاخص دقیقی برای نمایش کیفیت آب نیست چراکه اصولا برخی از پارامترها مانند گلوکز بر هدایت الکتریکی آب اثری ندارند. به همین دلیل حتی اگر مقادیر قابل توجهی از آن در آب باشند، دستگاه EC متر قادر به تشخیص آن نمی باشند. پس برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب و همچنین مشخص شدن زمان تعویض فیلتر یا ممبرانها بهتر است با انجام آزمایش از میزان حذف مواد نامطلوب موجود در آب مطلع شد. به این ترتیب هم کیفیت آب خروجی کنترل میشود و هم هزینه اضافی صرف تعویض بی موقع ممبران نمیشود. آزمایشهای پیشنهادی عام برای کنترل عملکرد دستگاههای تصفیه آب یا آب شیرین کن عبارتند از پارامترهای شیمیایی و فیزیکی  pH، کدورت، رنگ، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، نیتریت، نیترات، سولفات، کلراید، فلوراید، آهن، منگنز و پارامترهای میکروبی توتال و فکال کلیفرم، E Coli

دستگاه تصفیه آب خانگی چه زیرسینکی باشد و چه رومیزی و چه نیمه صنعتی باشد و صنعتی، آزمایشگاه تخصصی آب آرین فن آزما آزمایشهای مرتبط لازم را برای آنها انجام میدهد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ارسال نمونه با ما تماس بگیرید.
صفحات مرتبط: آزمایش آب ، آزمایشگاه آب در تهران ، استاندارد آب شرب

بهترین تصفیه آب خانگی ، انواع آب شیرین کن ، تصفیه آب رومیزی، ـصفیه آب آکواجو